HASTALIĞIMIN SEYİR DEFTERİ 10.BÖLÜM
< - Geri Dön Eklenen Yorumlar Yorum Ekle

18.11.2011 Cuma: günümüz rutin başladı. Meral Bilgehan’la çarşıya çıktı. Alaybey, Dursun Yağız aradı.”hocam sensiz olmuyor, biran önce gel” diyorlar.

19.11.2011 cumrtsi: Günümüz iyi başladı. Bilgehan ve çocuklarla oynadık. Bize börek getirmişler. Abdullah Topaçla görüştük Hac’dan gelmişler. Mevlüt Demirci aradı.

20.11.2011 pzr. Torunlarımla güzel bir gün geçirdik.

21.11.2011 pzrtsi: Günümüz rutin başladı. Kadir abimler, Celil ve Esrayla beraber ziyarete geldiler. Konuştuk. Arkadaşlar aradılar. Halil abim geldi. Hamza aradı konuştuk.

22.11.2011 Salı: Sağlık durumumda bir değişiklik yok. Vücudumu bir kafes içinde hissediyorum. Bir müddetten beri hafif yollu bir öksürüğüm var. Beni rahatsız ediyor. Bazen geçiyor, tekrar geliyor. Bugün öksürük şurubu aldım içiyorum. İstanbul’dan Nejatlar geldiler, akşama geri döndüler, onlara teşekkür ettim. Bize moral oldular. Metin, Musa, Döndü, Ahmet, aradılar konuştuk.

23.11.2011 çarş: Bugün tedaviye başlayalı 3 ay oldu. Bu süre içinde tedaviye yönelik olarak, 10 seans ışın tedavisi, 3 kür kemoterapi ve her ay yapılan kemik iğnesi aldım. Kök hücre toplandı. Tedavi amaçlı başka bir işlem yapılmadı. Tedaviye başladığım gündeki bel ağrılarım kısmen geçti. Fakat vücudum sanki kafes içinde gibi bir hal aldı. Ve halen öyle devam ediyor. Muhtemelen 15 Aralıktan sonra tedavide yeni bir aşamaya geçilecektir. Öyle ümid ediyorum. Teyzemler istanbul’a varmış. Sabah aradılar. Sabiha Cihangir ve Kadir abim aradılar. Konuştuk.

24.11.2011 perş: Bugün öğretmenler günü aynı zamanda rektör seçimi günü. Sabahtan Kadir abimle Ahmet uğrayıp seçim için rektörlüğe gittiler. Öğretmenler günü için arayanlar oldu. Sonra 4b ikinci öğr. Öğrencilerinden bir grup, ellerinde çiçekleriyle ziyarete geldiler. Çok sevindim. Daha sonra eski öğrencilerimden Selim, Erdal ve İbrahim bir kutu çikolatayla geldiler. İçeri girmeden kapıda konuştuk. Akşehir’den Veli abi aradı, konuştuk. Sabiha Cihangir aradılar. Batuhan kreşe gidiyor. Çok memnun, anne babası da öyle. Bugün hamsi yedik, şifa olur inş.

25.11.2011 Cuma: Rutin bir gün geçti. Halil abim aradı, öğrencilerimden arayanlar oldu, konuştuk. Meral arkadaşlarıyla ev oturmasına gitti. Yarın Sabiha gelecek. Çok özlemiş. Gel o zaman dedim. Pazar günü Ankara’ya döneceğiz. Sağlığımda değişen bir şey yok.

26.11.2011 cmrtsi: Bugün Sabiha geldi. Bilgehan ve çocuklarıyla birlikte kahvaltı yaptık. Sevinçli bir gün oldu. Sağlık durumumda bir değişiklik yok. Bir müddetten beri devam eden öksürük kısmen kesildi.

27.11.2011 pazr: Erhan’la beraber Ankara’ya geldik. Yolculuk iyi geçti ama gene de biraz yoruldum. Sırtımın sol tarafında bir lokal ağrı oluyor. Ayakta durduğum zaman veya çokça oturduğum zaman, rahatsız edici bir ağrı oluyor. Öksürüğüm nerdeyse geçti. Selvi ve Begüm bizi  bekliyorlarmış. Karşıladılar, onların mutlu hali bizi de mutlu etti.

28.11.2011 pztsi: Hastane de randevumuz vardı. Nükleer tıpta PET çektirdik. Oradaki görevliler sağolsunlar, çok yardımcı oldular. Bekleme sırasında rahat koltuklarda beklememe izin verdiler. Fakat sırtımdaki ağrı devam ediyordu. Bir ağrı kesici istedim. Apranax alarak biraz rahatladım. Sonra ayda bir kere yapılan kemik iğnesini yaptırdım. KİT koordinatörlüğünden Çarşamba gününe randevu aldık. Eve döndük.

29.11.2011 Salı: Bugün ağrım yok, şükürler olsun. Evde dinleniyoruz. Meral aşure yapıyor. Evde mutfağa doğalgaz bağlanıyor. Cihangirle görüştük.

30.11.2011 çrş: Bugün hastaneye gittik. PET sonuçlarını aldık. Nakil, için Doç. Dr. Pervin hanımla görüştük. Pervin Hanım, muhtemelen çocuk felci geçirmiş, kısmen bedensel engelli, şirin bir bayan. Kendisiyle tanıştık. Kısa bir tarih muhabbetinden sonra muayene etti. Sonra bazı tahliller istedi. Nakil sırasında kullanılan ilaçların reçetesini yazdı. Onun için rapor yazdırdık. TEB (Türk eczacılar birliği) nden alınacak raporu alamadık, eve döndük.

1.12.2011 perş: Hastaneye tekrar gittik. 14.30 da raporu aldık. TEB e giderek ilacımızı aldık.

2.12.2011 Cuma: Bugün hastaneye ben gitmedim. Meral tahlil sonuçlarını göstermek için Pervin hanımla görüşmüş. Pervin hanım “dosyanız tamam sizi sıraya aldık” demiş. Halil abim “sensiz buraların tadı yok” dedi.  Konya’da son kemoterapi  doznunu 13 ekim 2011 de almıştık.  17 ekim’de de Meral hanımla görüştük. O günden bu yana 45 gün geçti. Bu zaman içinde 14 Kasımda kök hücre toplandı başka bir şey yapılmadı. Bu zaman fuzuli geçti gibime geliyor. İnş. Meral hanım bu zamanı bilerek kullanmıştır. Ne yaptığını biliyordur. Musa aradı. Hızlı tren seferleri arttırılmış “etli ekmek yaptırıp, geleyim abi” diyor. Kadir abim aradı, şükran aradı. Abdülkadir bey guatr ameliyatı olmuş. Tahlile göndermişler. İnş iyi çıkar

3.12.2011:ctesi: Sakin bir gün geçirdik. Fakat bel ve sırt ağrılarım devam ediyor. Kemiklerimdeki rahatsızlığın geçmesi beni çok mutlu edecek. Bu nasıl olacak bilmiyorum. Arkadaşlardan arayanlar oldu. Konuştuk. Selvi-Begüm bugün evdeydiler. Etli ekmek  yaptırıp yedik.

4.12.2011 Pazar: günümüz aynı şekilde başladı. Gecelerim iyi geçmiyor. Uyku düzenim çok bozuk. Rahat uyku uyuyamıyorum. Bu da beni rahatsız ediyor. Meral kızlarla beraber mantı yaptı. Çok güzel oldu. Ahmet, Hayri Şenol aradı. Cihangir ev tutmuş. Yarın taşınıyormuş. Bilgehan-Sabiha aradı. Sabiha Bursa’da tarihi çınara gitmiş, dua etmiş. Günümüz böylece tamam oldu.

5.12.2011 pzts: Bugün Meral hanımla görüştük. 4. Kür e karar verdi. Reçetelerini yazdı. Yarın başlayacağız. Kadir abim ve Ahmet’le konuştuk. Asistanlarım Emel ve Osman aradılar. Yeni duymuşlar. Sağlık durumumda bir değişiklik yok. Tedaviye başlayınca inş bel ağrılarım geçecek

6.12.2011 Salı: Bugün 4.kür kemoterapiye başladık. Kemoterapiye Meral hoca bir ilaç daha ekledi. N90 1000 cc lik serumla beraber alınıyor. Önce Velcade sonra N90  aldık. Kemoterapi bölümünü yöneten hemşire Neslihan hanım. Çok çalışkan işini bilen, seven bir  bayan. 8 koltukta tedavi yapıyor. Hepsinin damar yolunu açmak, bitene bakmak işini durmaksızın zevkle yapıyor. Bize ve herkese karşı çok iyi davranıyor. Bir gün önce Meral hoca telefon edip Neslihan hanıma talimat vermiş. “Öğretim üyesi gelecek, yardımcı olun” demiş. Allah razı olsun. Hastaneye taksiyle gidip geliyoruz. Taksiciler çok saygılı ve kibar insanlar. Aksisine rastlamadık. 16-17 lira gibi bir ücret tutuyor. Kendi arabamızla gitmekten daha hesaplı geldi. Zira hastane civarında otopark bulmak çok zor ve 5 lira gibi yüksek fiyatlı.

Cihangirle görüştük. Bilgehan’la internetten her akşam görüşüyoruz. Bu bizi rahatlatıyor. Kemoterapide aldığım ilaçların şimdilik bir yan tesiri görülmedi. İnş görülmez. Saçlarım uzamıştı. Berbere gidip traş oldum. Sağlık şartlarına (temizliğe) uygun değildi ama gelince hemen banyo yaptım. Rahatladım ve günümüz böylece bitti.

7.12.2011 çrş: Bugün gece uyuyamadığımdan kendimi yorgun hissediyorum. KİT ten aradılar. Pervin hoca dosyayı göndermemiş eksik diye. Ayfer hanım aradı. Bunun üzerine Meral elimizdeki tahlilleri Pervin hocaya tekrar götürdü. Dosyayı alıp KİT koordinatörlüğüne verdi. Böylece nakil dosyası tamamlandı. Ayın 20 sinden sonra sıramızı bekleyeceğiz. Sabiha-Cihangir le konuştuk. Hafta sonu Sabiha gelecek. Arkadaşlardan Mehmet Kara, Türker Şener aradılar.

8.12.2011 perş: Bu gece daha iyi uyudum. Sabah daha iyi kalktım. Kemiklerimin sıkıştırması sanki biraz azaldı. Bu beni rahatlattı. Ahmet aradı. GS-FB üzerine sohbet ettik.

9.12.2011 Cuma: Uyku düzenim iyice bozuldu. Saat başı uyanıyorum düzenli uyuyamıyorum. Sol Kürek kemiğimin altında bir kemiğim hafif hafif ağrıyor. Bugün kemoterapi günü. Öğleye doğru gittik. Neslihan hanım ilacımızı verdi. Salı tekrar gideceğiz.  Bugün Sabiha geliyor. Selvi ablası otogardan alıp getirecek. Arkadaşlardan arayanlar oldu. Mehmet Büyükçanga aradı.

10.12.2011 cumrts: Sabiha, Selvi, Begümle birlikte güzel bir kahvaltı yaptık. 9.30 hızlı treniyle Ahmet le Emel geldiler. Selvi istasyondan getirdi. Ev birden canlandı. Neşelendi. Bizim için de bir değişiklik oldu. Kadir, Halil abimlerle konuştuk. Sağlık durumumda bir değişiklik yok.  Yalnız ilginç bir şey var, ayaklarımın altı sanki yanıyor hissi veriyor. Fakat gerçekte soğuk. Bu durum beni biraz rahatsız ediyor. Uyku düzenimi bozuyor. Tansiyon, ateş normal. Bugünlerde evde en çok Selvihan’ın atanması konusu konuşuluyor. Hepimiz Maraş’a atanmasını bekliyoruz. Hayırlısı olur inş. Günümüz böyle tamamlandı.

11.12.2011 pzr: Yine düzensiz uykusuz bir gece geçirdim. uykusuzluk beni biraz halsiz düşürüyor. Ayaklarımın altı yanıyor. Hep beraber güzel bir kahvaltı yaptık. Ahmet eve yüksek arkalıklı benim için güzel bir sandalye ve büyük bir sehpa alıp geldi. Enginarlar haşlandı şifa diye yedik. Emel benim için içliköfte ve ekşili çorba yaptı. Güzel bir ziyafet oldu. Meral, Begüm ve Sabiha’yla  Nişantaşı pazarına gitti. Çok memnun döndüler. Ahmet-Emel  5  treniyle Konya’ya, Sabiha 5.30 otobüsüyle Bursa’ya döndüler. Arkadaşlardan arayanlar oldu. Onlarla konuştuk ve günümüz tamamlandı.

12.12.2011 pztsi: Günümüz her zamanki gibi başladı. Kahvaltıdan sonra kızlar işlerine gittiler. Uşaktan Yılmaz bey aradı. Konuştuk.

13.12.2011 Salı: Günümüz güzel başladı. Sağlık durumum normal. Öğleden önce hastaneye gittik. Velcade-N90 aldık. Kan tahlili verdik. 14.30 da evdeydik. 2 saat sürdü dinlendik. Cihangir aradı, konuştuk. Sabiha haftasonu İstanbul’a gidecekmiş. Gitsin dedik. Ankara’da hava güzel. Soğuk yok. Bu da bizim gidip gelmemizi kolaylaştırıyor.

< - Geri Dön

Bugün :   41
Aktif :   41

Örnek Köy

Anasayfa | Makalelerim | Kitaplarım | Güncel | Anketler | Yazılarım | Tartışalım | İletişim | Ziyaretçi Defteri | Öz Geçmiş